måndag 18 augusti 2008

Snygg eller tränad?

Anna: Du skulle svettas mindre i en cykelhjälm med fler ventilationshål, typ Bell Alchera eller något annat.

Men min hjälm är snygg! Man kan nästan ha den lite bakåt så att luggen ligger fint. Det är viktigt. Annars skulle jag springa i en kroppstrumpa också, som gummi-Jonas, för att inte bli våt av svett. Men jag ser det framför mig. Jag tar mitt långa vackra löpsteg ut mot lekplatsen. Alla barnen tittar upp och några sekunder senare har dagisfröknarna lyckats fly i paniktumult med alla skrikande barn, in i Konsum. Alla står med näsorna tryckta mot rutan när jag springer förbi. I min kroppsstrumpa. Polisbilarna står snett över spåret men poliserna sitter handfallna bakom ratten. Allt är tyst. Förutom raspet av mina lår som gnids mot varandra inne i kroppstrumpan.

Jojo. Det finns gränser för hur hälsomuppig man får bli.

2 kommentarer:

Ana sa...

Belinda! Bra tränat tycker jag. Nu är du utmanad på annat vis. Se här
http://anaudovic.blogspot.com/2008/08/utmanad-i-boklsning.html
Ana

Donny H sa...

Lårrasp är tyvärr en styggelse.