måndag 4 augusti 2008

Varför lallar ni kvinnor med?

Men de flesta är rädda om sina jobb?!
Är detta 2008? Där en kvinna inte kan vara säker på att ha sitt jobb om hon vill ha jämställdhet? Varför ryter ni inte alla? varför lallar någon överhuvudtaget med? varför har ni kvinnor så outsäglihgt svårt med feminismen i praktiken?????????????????????? Den frågan måste upp!!!!!Vad är det som gör att man underblåser piss och håller käften? Hur länge skall ni göra det? Blir orolig på riktigt!


Å jag blir orolig för din självgodhet hoho, även om jag gillar ditt "krav" på att man står upp för sig själv. Men allting är väl en skala så att säga. Att ryta ifrån för strukturer som är gråaktiga och inte så tydliga¨ är kanske inte alltid det lättaste på sitt jobb. Man kanske inte har några allierade eller så tvivlar man själv på vad man sett eller hört eller hur man behandlas. Kanske sprarar många krutet till "de stora slagen". Det har jag gjort för att det är en strategi från min sida, att inte bli stämplad som haverist. Jag väljer alltid mina krig. Jag ser till att ha vänner också. Allierade måste alla ha i "krig". Jag är en praktisk feminist om något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas alla som diskuterat detta läser din blogg.
Där finner jag svaret på varför det går som det går med kvinnor och jämställdhet och relationer.
Man är alltså självgod om man ryter ifrån. Om man står för det man tror på. Bara det faktum att man på sin arbetsplats måste välja sina krig är ju uppåt väggarna.
Jag bara frågar mig- hur många vill ha jämställdhet?