torsdag 14 augusti 2008

Vad vill ni fråga pappor?

Vad är grejen med att ställa frågor till sina barn när man egentligen vill att dom ska göra som man säger? Min ovetenskapliga studie visar att det ofta är farsor som gör så här och det är ju otroligt mesigt faktiskt.
Pappa: Ska vi sluta gunga nu, Axel. Pappa tänker att vi ska gå hem och äta lunch, vill du det Axel?
Lilla Axel: Neeeeej!
Pappan: Jomen vill du inte det Axel? Du verkar så grinig och trött också, du kanske vill sova lite, vill du det?

Väntar den där stackars pappan på ett svar? När han en dröm kanske, barnet ska: Visst, pappa, nu går vi hem, vi häller upp en whiskey till dig och jag nattar mig själv idag.

2 kommentarer:

Rolf sa...

Behöver du en badanka i badet? Säg till i så fall.

/Rolf

Anonym sa...

Å herregud va roligt, precis det här går jag också och funderar på!

Gjorde likadant själv när lilla S var pytte och bara skrek. Nu är det min man som tagit över förhörs-taktiken...

// Jenny